nerdak
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

جنس گلدان، اندازه گلدان و شکل ظاهری آن برخی از موارد مهم در انتخاب گلدان مناسب است. اینکه گلدان پلاستیکی بخریم یا گلدان های گلی و یا سیمانی، اندازه گلدان چقدر باشد و یا نحوه زهکشی گلدان به چه صورت باشد از جمله نکات قابل توجه در خرید گلدان است. در ادامه به بررسی و تشریح ابعاد مختلف جهت خرید سینی نشا و گلدان خواهیم پرداخت.
نکات مهم در خرید گلدان و سینی نشا
برای خرید گلدان با انتخاب های متفاوتی روبرو هستیم. انواع گلدان های سیمانی، گلی، سرامیکی، پلاستیکی و شیشه ای در ابعاد و اندازه های مختلف تولید و عرضه می شوند. برخی از این گلدان ها مناسب برای فضای بیرون از منزل بوده و برخی از آنها را می توان در درون آپارتمان استفاده نمود. از آنجاکه گیاه تمام مواد مورد نیاز خود را بجز اکسیژن از طریق خاک بدست می آورد، لذا داشتن گلدان مناسب اهمیت زیادی دارد. یکی از مهمترین نکات در خرید گلدان جنس آن است.
انواع گلدان های سیمانی، گلی، فلزی و یا سرامیکی را می توانید در فضای بیرون استفاده کنید. این گلدانها استحکام زیادی داشته و بر اثر نور خورشید، باران، سرما و گرما و یا وارد آمدن ضربه و فشار مقاوم هستند. انواع گلدان های سیمانی بیشترین استحکام را دارند و در اشکال مختلف مربع، گرد، مستطیل و غیره تولید و عرضه می شوند. نکته مهم در خرید گلدان های سیمانی این است که رطوبت داخل خاک آنها به سرعت کم می شود، لذا نیاز به آبیاری بیشتری دارند. برای گلها و گیاهانی که داخل آپارتمان نگهداری می شوند وضعیت متفاوت است. در اینجا علاوه بر اینکه باید گلدان مناسب برای گیاه خود انتخاب کنید، به ظاهر و شکل آن نیز باید توجه داشت.
انواع گلدان های پلاستیکی و سرامیکی برای استفاده در داخل آپارتمان مناسبند. این گلدان ها سبک بوده و به سهولت جابجا می شوند. رنگ بندی آنها متنوع است و در اشکال مختلف و با طرحهای متفاوت تولید می شوند. گلدان های پلاستیکی مدت زمان بیشتری آب را در خود نگه می دارند. همچنین این گلدان ها در صورت نگهداری در داخل آپارتمان و دور از نور خورشید، آب کمتری از دست می دهند؛ بنابراین نیاز به آبیاری کمتری دارند.
خرید گلدان های سرامیکی از دیگر نمونه های گلدان مناسب برای داخل منزل است. طراحی زیبا و مدلهای متنوع این گلدانها، موجب استقبال زیاد مشتریان از آنها شده است. گلدانهای سرامیکی این ویژگی را دارند که می توان آنها را با دکوراسیون داخلی هماهنگ کرد. انواع طرحهای مدرن، کلاسیک و سنتی را می توانید در بازار تهیه کنید. نکته مهم دیگر در خرید گلدان توجه به زهکشی آنهاست. اغلب گلدان ها دارای حداقل یک سوراخ در انتهای گلدان برای خروج آبهای اضافی هستند. در صورت نداشتن منفذ می توانید با ایجاد سوراخ در کف گلدان تهویه خاک را بهبود دهید. در نهایت توجه به اندازه و سایز گلدان در هنگام خرید الزامی است.
این را در نظر بگیرید که گلدان کوچک موجب ایجاد وقفه در رشد گیاه می شود. نداشتن فضای لازم برای رشد گیاه علاوه بر اینکه شادابی و رشد گیاهان را متوقف می کند، موجب از دست دادن رطوبت خاک و خشکی آن می شود. در گلدان های کوچک مواد مغذی لازم در اختیار گیاه قرار نمی گیرد. در مقابل انتخاب گلدان بزرگ برای گلها و گیاهان تاثیرات منفی در پی دارد. در این نوع گلدانها، ریشه گیاهان توانایی جذب آب و مواد غذایی موجود در خاک را ندارد. از طرفی آب گلدان در انتهای ظرف جمع شده و با توجه به عدم دستیابی ریشه به آن، موجب گندیده شدن خاک و بوی نامطبوع می شود. بدین ترتیب مشاهده می کنید که انتخاب سایز مناسب هنگام خرید گلدان ضروری است.
سینی های نشا که در گلخانه ها و مزارع پرورش گل و گیاهان مورد استفاده قرار می گیرند، اغلب از جنس پلاستیک هستند. خرید سینی نشا معمولا در سایزها و اندازه های مشخصی صورت می گیرد. این سینی ها بدلیل اینکه موقتی هستند از مواد ارزان قیمت ساخته می شوند. پس از معرفی نکات مهم در خرید گلدان و سینی نشا به معرفی یکی از برترین مراکز فروش انواع لوازم باغبانی و گلدان می پردازیم.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۰۹:۵۶ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب