nerdak
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

اگر شما هم از آن دسته افرادی باشید که موضوعات مرتبط با هدفمند کردن یارانه ها و واقعی شدن قیمت های آب و برق را دنبال می کنند، به طور قطع قبل از اجرای این قانون به سراغ شیوه هایی خواهید رفت که بتوانید تا حداقل ممکن، قیمت قبوضتان را کنترل کنید و اجازه دهید تا سهمی اندک را برای پرداخت بهای آب و برق در سبد هزینه های مصرفی خانوار خود در نظر بگیرید.

 

در این جا است که کم کم به سراغ شیوه ها و ابزارهایی می روید که به ساده ترین روش بتوانند تاثیر بسزایی در قبوض آب و برق شما داشته باشند.

 

یکی از این راهکارهای ساده، کنترل و نحوه انتخاب سیستم های گرمایشی و سرمایشی منزل است.

 

باید توجه داشت که برای سرمایش و گرمایش محیط، باید انرژی و هزینه بیشتری نسبت به سایر سیستم‌های برقی خانگی به کار برد. برای نمونه، 44 درصد از مبلغ قبوض خصوصا در تابستان و زمستان، مربوط به فرایند سرمایش و گرمایش است.

 

این مسأله که شما از چه نوع سیستم گرمایش، تهویه و هواساز در منزل استفاده می‌کنید اهمیت چندانی ندارد؛ زیرا می‌توانید با نگهداری درست و ارتقای تجهیزات خانه، آسایش خود را بالا برده و در هزینه صرفه‌جویی کنید.

 

اما به خاطر داشته باشید که در مقایسه با سیستم‌های کلی خانگی یک دیگ با کارکرد بهینه، به تنهایی نخواهد توانست مخارج انرژی را کاهش دهد. بنابراین، با انجام کارهایی نظیر نگهداری خاص از سیستم‌ها، ارتقای سیستم با عایق‌های ویژه، هوابندی و تنظیم ترموستات شما خواهید توانست مبلغ صورت حساب انرژی خود را کاهش داده و آلودگی ایجاد شده را نصف کنید. در این رابطه، درجه ترموستات را تا جایی که مقدور است در زمستان، پاییز و تابستان، بالا ببرید.

 

همچنین فیلتر دیگ‌ها را هر یک ماه یا هر زمان که نیاز دارید تمیز یا تعویض نمایید و خروجی هوای گرم و رادیاتورهای خود را با توجه به نیاز نظافت کنید. از بابت پوشیده نشدن این ادوات با فرش، مبلمان و پارچه، اطمینان حاصل نمایید و رادیاتورها را حداقل یک یا دو بار در هر فصل هواگیری کنید.

 

همچنین می‌توانید از فن تهویه در آشپزخانه، حمام و سایر نقاط، به شکل معقول استفاده نمایید. این گونه فن‌ها می‌توانند در طول یک ساعت مقدارقابل توجهی از هوای گرم یا سرد را از خانه خارج کنند، بنابراین به محض پایان کار، آنها را خاموش کنید.

 

در فصول گرم سال، جلوی پنجره‌های جنوبی ساختمان، سایبان یا پرده نصب کنید و در زمستان نیز درطول روز پرده را کنار بزنید تا نور وارد شود و در طول شب برای جلوگیری از ورود هوای سرد، آن را بسته نگه دارید.

 


همچنین می‌توانید در فصول گرم سال در طول روز سایه‌بان و پوشش پنجره را جهت جلوگیری از دریافت حرارت خورشیدی بسته نگه دارید. اینها راهکارهای ساده ای هستند که اگرچه در نگاه اول ممکن است به نظر ساده بیایند، اما می توانند نقش بسزایی در کاهش مصرف انرژی داشته باشند.

منبع : بیتوته 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۰۴:۱۰ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب